سعید اسکندریان
در 21 آذر 1358 شهرستان بندرترکمن ( گلستان ) متولد شده ام و از سال 1376 رسمأ وارد بازار کار و از سال 1381 بطور مستقل فعالیتهای اقتصادی خود را در بازار تهران شروع وهمزمان تحصیلات تکمیلی را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم.
سوابق تحصیلی:
- دیپلم ریاضی فیزیک
- لیسانس اقتصاد نظری
- فوق لیسانس مدیریت بازرگانی ( بین اللمل )
سوابق و تجربیات:
- عضوء اتحادیه آهن و فولاد استان تهران از سال 1385تا کنون
- مشارکت در ساخت پروژه های مسکونی و اداری
- بیش از 10 سال سابقه در زمینه مشاوره اقتصادی و تجاری به شرکتها و سازمانها
بررسی تاثیر ویژگی های کارکردی و لذتی محصول در شکل گیری ارزش ویژه برند
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ویژگی های کارکردی و لذتی محصول بر ارزش ویژه برند می باشد. در این راستا متغیر تجربه مشتری نیز به عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته شده است. صنعت مورد بررسی در پایان نامه فعلی صنعت تلفن همراه می باشد که به علت وجود اکثریت جمعیت جوان در کشور این صنعت دارای رشد بی سابقه ای در کشور بوده است و وجود یک تحقیق جامع در زمینه ارزش ویژه برند تلفن همراه می تواند وارد کنندگان و عاملین فروش در این صنعت را برای افزایش هر چه بیشتر فروش و سودآوری کمک کند. به همین جهت جامعه تحقیق حاضر را مشتریان تلفن همراه سونی در تهران در نظر گرفته و نمونه آماری مورد استفاده نیز به علت نامحدود بودن جامعه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری از نوع در دسترس بوده و پس از جمع آوری داده های اولیه با استفاده از پرسشنامه از روش معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفته شد. در نهایت نتایج تحقیق حاکی از آن بود که ویژگی های لذتی محصول بر ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان نسبت به محصول تاثیر مثبت دارد. این بدین معنی است که ابعاد لذتی محصول یعنی دو بعد سرگرمی و زیبایی شناسی می بایست از جانب فروشندگان و همچنین وارد کنندگان در این صنعت مورد توجه قرار گیرد.
دانلود این مقاله به زبان انگلیسی